روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی

روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی
جشن کریسمس برای مسیحیان مانند جشن نوروز برای ایرانیان است.
کریسمس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامیداشت زادروز مسیح برگزار می‌شود.
بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر (۵ دی ) جشن گرفته و بسیاری آن را در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌ کنند.
اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌ گیرند.
تولد حضرت عیسی مبنای تاریخ میلادی است که مختص به مسیحیان است اما با توجه به قدرت کشور های مسیحی در زمانه کنونی به عنوان تاریخ جهانی و مبنا نیز محسوب می گردد مانند ارز دلار در جهان

روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی

برخی از اصطلاحات مربوط به کریسمس در جهان Christmas Day 2018 :
کریسمس چندم دی ماه است؟:
کریسمس ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ یا ۴ دی ۱۳۹۶ و هر سال (۶ ربیع االثانی ۱۴۳۹) است
روزی که حضرت مسیح به دنیا آمد و این روز به وسیله مسیحیان جشن گرفته می شود.
پس شب کریسمس مطابق با ۲۴ دسامبر است .
دوره کریسمس :
زمانی است که با تولد مسیح اغاز می شود.
کیک کریسمس :
کیک میوه ای که مرسوم است در کریسمس در بریتانیا می خورند.همچنین در کریسمس پودیندگی هم به نام پودینگ کریسمس تخیه می شود.

روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی

روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی
روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی

جوراب کریسمس :
جوراب بلندی است که کودکان هنگامی که شب کریسمس به رخت خواب می روند آن را در اتاق می گذارند تا با هدیه هاپر شود.
درخت کریسمس :
یک درخت طبیعی یا مصنوعی است که با روبان ها و چراغ های رنگی تزئین می شود و در کریسمس در خانه یا بیرون از خانه قرار داده می شود .
نوئل :
اصطلاحی برای کریسمس است که به ویژه در سرودها و کارت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
بابانوئل:
محافظ شاد وشوخ بچه ها است.
کارت کریسمس :
برای تبریک عید ارسال میشود .
کریسمس به انگلیسی معادل Christmas Day است یا همان روز کریسمس
و اما

کریسمس در ایران

اگر آدم کنجکاوی باشید
می دانید که کریسمس ارامنه کمی دیرتر از هم کیشان خارجی شان است؛ حدوداً ده روز.
یعنی در حالی که اکثر مسیحی های دنیا (از کاتولیک ها و پروتستان ها گرفته تا گروه عمده ای از ارتدوکس ها) ۲۵ دسامبر را روز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) می دانند
پیروان کلیسای مستقل ارامنه ۶ ژانویه را کریسمس می گیرند.
بازار کریسمس برای بسیاری از شهروندان غیرمسیحی ایرانی هم جالب است.
مسیحیان ایران به دو شاخه ارامنه و آشوری تقسیم می‌ شوند.
مسیحیان ارمنی میلاد مسیح را ششم ژانویه جشن می‌ گیرند.
مسیحیان ایران نیز مانند مسیحیان سراسر جهان شب میلاد عیسی مسیح (۲۴ دسامبر) تا آغاز سال نو میلادی را جشن می‌ گیرند.
تزئین درخت کاج با گلوله‌ های رنگی و درخشان بخشی از رسم و رسوم کریسمس است.
پیروان عیسی مسیح سال روز تولد او را با خواندن دعا و مراسم نیاش در کلیسا جشن می‌ گیرند.
بسیاری از مردم جهان عید میلاد مسیح را زمانی برای بخشایش و آشتی می‌ دانند.
: نی نای

4 دیدگاه برای “روز کریسمس به تاریخ ایران و شمسی + سال نو میلادی”

  1. الف-جشن کریسمس برای پیروان حضرت مسیح(ع)محترم وعزیزاست؛
    چراکه آنرا زادروز وی می دانند.
    ب-بنظرحقیر گرفتن مراسم کریسمس برای ایرانیانی که پیرو دین مسیح(ع)نیستند،تقلیدی نابجا ازفرهنگ غربی و تبعیت ازمدرنیسم است.
    ج- تاریخی که بنام زادروزحضرت عیسی(ع)عرف جامعه مسیحیان شده دقیق نیست.
    اگربدون پیش فرض درتاریخ واقعی وحقیقی تحقیق شود ،مشخص خواهدشد که این پیامبرخدا(ص)،زادروزش پاییزومهرماه است،نه ۲۴یا۲۵ دسامبر
    تاریخی که درحال حاضردرنظرگرفته شده مشکل اساسی دارد.
    کافی ست درموردآن با دقت ،تحقیق بیشتری درمصرباستان کرد.

      1. الف – طرح جامع استراتژیک مسیحیت، نگاهی امیدبخش، آینده‌نگر و منجی‌گرایانه است که در یک جمله خلاصه می‌شود:
        روزی مسیح بازخواهد گشت.
        آنروز خیلی مسائل برای شماali بی ادب وجهانیان روشن خواهدشد.
        حضرت عیسی مسیح(ص) در بیت‌لحم چشم بر جهان گشود و دامنه‌ی نفوذ او تا بیت‌المقدس و به زبان سریانی بوده است.
        او که خود و مادرش، آیتی از قدرت خداوند هستند؛
        در واکنش به فساد و انحطاط دورانی که منطقه فلسطین در سلطه‌ی امپراتوری روم درآمده و یهودیان دچار انحطاط مالی، اخلاقی و سیاسی شده بودند، مبعوث شد. مسیح(ص) برای اصلاح اخلاق جامعه آمد و پس از ایجاد جنبش اجتماعی و تسری بخشی به دین خود، عروج نمود و در آخرالزمان همراه امام عصر(عج) رجعت می‌کند.
        ب – مشکلات دینِ تحریف شده‌ی مسیحیت در طرح‌ریزی استراتژیک:
        ۱-اشکال کلیدی مسیحیت این است که «شریعت» مستقلی از یهود آن‌گونه که باید داشته باشد، ندارد. مسیحیت در عمل، یک دینِ تابع دین یهود است.
        ۲-مسیحیت، «فقه» پویا و دقیق نداشته و ماهیتی اشعری‌مَسلک دارد که عقلانیت و استدلال را در بسیاری حوزه‌ها برنمی‌تابد.
        (این عامل البته در برخی جریانات اسلامی نیز دیده می‌شود.)
        ۳-عدم انطباق با شرایط و اقتضائات روز مشکل دیگر مسیحیت است که در نتیجه‌ی جدا کردن عقل از ایمان با آن روبرو شد.
        شریعت مسیحیت بدون آن‌که نیازهای روز دنیا را پاسخ دهد؛
        بی‌جهت به ایمان، آخرت و دین ارجاع می‌دهد.
        ۴-مسیحیت نتوانست دنیا را در نسبت با آخرت سامان‌دهی کند.
        یکسره تارک‌الدنیا شد. دنیا مزرعه‌ی آخرت نبود و صرفاً مردم باید ایمان می‌آوردند و هیچ
        نمی‌پرسیدند.
        ۵-بسیاری انگاره‌های مشروع و معقول را نفی کرد.
        در کتاب مقدس مسیحیت صراحتاً آمده است که عیسی با طلاق مخالفت کرد.
        شریعت تحریف‌شده‌ی مسیحیت شرایط را آن‌قدر سخت کرد تا کار به اینجا رسید که
        کشیشان و راهبه‌ها در کلیسای کاتولیک ازدواج نمی‌کنند؛
        رواج گسترده‌ی مفاسد اخلاقی در کلیسا به این علت بود.
        ج – اگر دینی مدعی آخرت باشد اما نتواند دست مردم را گرفته و آنان را از پیچ و خم حوادث، گردنه‌ها و کوره‌های دنیا عبور دهد، این دین حتماً به محاق می‌رود.

      2. چه شایسته بودبجای بی ادبی استدلال می آوردی.
        قبلا توضیح مختصری درموردحضرت عیسی بن مریم(ع)نشردادم؛
        مطالعه تاریخ طرح ریزی استراتژیک مسیحیت علی‌رغم تحریف متون آن از این جهت حائز اهمیت است که در نگاه کلان‌نگر خود بدانیم کدام اقدامات امروز با زمینه یا سابقه تاریخی ادیان ابراهیمی مرتبط است و هم آنکه بخواهیم از آن‌ها در طرح‌های استراتژیک خود و جهت آمادگی جامعه خودی و جهانیان برای ظهور آن ماءمعین مهدی موعود(عج)یهره بگیریم.
        ازمسئول این صفحه استدعادارم ،هردوپاسخ بنده به ali باادب را منتشرنمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *